Meedenkers gevraagd | Help een Tilburger bij het regelen van ondersteuning

Wil jij het verschil maken voor kwetsbare Tilburgers? Als vrijwillige meedenker help je inwoners op weg in het ingewikkelde veld van jeugdhulp, wmo, werk, inkomen en wonen. Je bent onafhankelijk en zorgt ervoor dat de inwoner de juiste ondersteuning ontvangt. Onderaan deze pagina vind je een informatieve video over de meedenker.

Hoe kun je helpen?

Als meedenker lever je een belangrijke bijdrage aan de zelfredzaamheid van inwoners. Jouw taken kunnen bestaan uit:

• Helpen met het helder beschrijven en uitzoeken van de hulpvraag.

• Informatie en advies geven.

• Voorbereiden en bijwonen van (herindicatie) gesprekken met gemeente, UWV, Toegang en/of zorgaanbieders.

• Helpen met het oplossen van problemen bij de hulpvraag.

Wie ben jij?

Herken je je in de volgende omschrijvingen? Dan willen we graag dat je je aanmeldt!

• Ben jij een sociaal persoon, kun jij je inleven in een ander en heb je een stabiele persoonlijkheid?

• Ben je onafhankelijk en kun je omgaan met verschillende belangen?

• Heb je ervaring met de zorg in Tilburg en wil je graag die ervaring gebruiken om anderen te helpen?

• Heb je twee à vier uur tijd in de week om iemand anders te helpen?

• Ben je af en toe overdag beschikbaar om mee te gaan naar gesprekken met instanties?

Wat krijg je er voor terug?

Het is een vrijwilligersfunctie, maar je wordt wel ondersteund en opgeleid door beroepskrachten. Je wordt goed ingewerkt en krijgt een training voordat je start als meedenker. Je kunt met deze functie werkervaring opdoen, het combineren met een baan of na je loopbaan je kennis en ervaring nog inzetten.

Wil je meer weten of gebruik maken van zo’n vrijwilliger: 013-5839909